Maandelijkse buurtlunch bestaat 10 jaar!

Zondag β˜€οΈ 22 september jl., vierden we dat de maandelijkse Buurtlunch 10 jaar bestond. In het najaar van 2014 werd de eerste Buurtlunch in Wielwijk, georganiseerd door de Andreaskerk, in wijkcentrum De Admiraal gehouden. Mede naar aanleiding van contacten van onze kerk met het Sociaal Wijk Team is toen gestart met een maandelijkse lunch 🍽 op zondag. De Andreaskerk heeft daarbij het voorbeeld gevolgd van de Buurtlunch in Krispijn. Door het organiseren van een dergelijke lunch πŸ₯ͺπŸ₯£ bieden we een lekkere πŸ˜‹ en gezellige maaltijd aan voor bewoners van Wielwijk en omgeving. Met name voor mensen die alleen zijn, is dit een mooie gelegenheid om even onder de mensen te zijn. De Buurtlunch is bewust laagdrempelig, zodat iedereen zich welkom mag weten. We respecteren elkaars opvattingen, maar daarbij wordt wel in de vorm van gebed, een korte overdenking en voorbede inhoud gegeven aan onze christelijke achtergrond. Dank aan alle vrijwilligers en bovenal dank aan GodπŸ™πŸ»


De overdenking ging over liefde ❀️. Onmisbaar in ieder mensenleven. De vraag werd gesteld: “Wat is liefde?” De Bijbel spreekt er ook over en er werd stilgestaan bij de brief van Paulus aan mensen in Griekenland. (1 Korintiërs 13). Liefde is: geduldig en vriendelijk zijn. Liefde is: een ander niet beledigen, geen ruzie 😀 maken en geen wraak 😑 willen nemen. En wat doet het jou als je in plaats van het woord “liefde” je eigen naam invult? “[jouw naam] is geduldig. [jouw naam] maakt geen ruzie, neemt geen wraak. Daar kregen we een spiegel πŸͺžvoorgehouden. Eigenlijk lukt dat niemand. Alleen Jezus lukt het. Maar Hij weet hoe moeilijk dat voor ons is, want Hij is zelf mens geweest. Hij wil ons erbij helpen. Hoe? Door te biddenπŸ™πŸ», door de Bijbel πŸ“– te lezen en er met anderen πŸ«‚ over te praten.


Zo houden we geloof ✝️, hoopβš“οΈ en liefde ❀️. Maar het allerbelangrijkste is de liefde ❀️! Dank weer aan de vrijwilligers uit buurt en kerk πŸ‘πŸ»! De volgende maandelijkse Buurtlunch is op zondag 27 oktober a.s. van 13:00-15:00 uur. Van harte welkom! πŸ€—

De wekelijkse Buurtlunch is iedere donderdag van 12:00-13:00 uur.

27 mei 2026
We zijn dankbaar voor de Buurtviering van Pinksterzondag 24 mei, waar Eddy en Jaydey belijdenis mochten doen van hun geloof en het Sacrament van de Heilige Doop mochten ontvangen πŸ™πŸ». De mooie foto’s zijn gemaakt door MellanieπŸ“Έ
27 mei 2026
Vorige week donderdag was er een speciale week Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg. Dit keer was er een Colombiaanse warme lunch gemaakt door Alejandro en Xiomara. We aten heerlijke arepa’s πŸ˜‹. Voor herhaling vatbaar 😊! De wekelijkse Buurtlunch is iedere donderdag van 12:00-13:00 uur. Van harte welkom πŸ€—!
27 mei 2026
Zondag 10 mei jl. was er een maandelijkse Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg. Dit keer was deze Buurtlunch verplaatst naar de tweede zondag van de maand. Mede daarom en vanwege Moederdag was het wat rustiger dan normaal. Maar dat maakte het er niet minder gezellig op😍! Na de lunch las Peter uit het Bijbelboek πŸ“– Spreuken (25:21) o.a. de tekst: “Als je vijand honger heeft, geef hem dan te eten, 🍞 en als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken.” πŸ₯› Dat je juist door goed te doen aan iemand die je niet mag, je vijand, je dan de liefde ❀️ laat overwinnen en niet de haat😠. Dank weer aan de vrijwilligers voor hun grote inzet πŸ‘πŸ»πŸ™πŸ» De volgende maand Buurtlunch is zondag 28 juni a.s. Van harte welkom πŸ€—!
19 april 2026
Op vrijdagmiddag, tijdens de koffie-inloop β˜•οΈ, was er weer een creatieve activiteit 😊 in De Andere Boeg. Dit keer was het kaarten maken βœ‚οΈπŸ˜Š onder leiding van Annemariek. Dank aan Annemariek!πŸ€— De volgende crea-activiteit is op de vrijdagmiddag 8 mei (naaicafé). Van harte welkom πŸ€—! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! En voor de niet creatief geïnteresseerden is er altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ±
19 april 2026
Iedere vrijdagmiddag, van 15:00-17:00 is er koffie-inloop β˜•οΈ in ons inloophuis. Altijd gezellig 😊! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! Van harte welkom πŸ€—! Er is altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ± of kun je gezellig je eigen creatieve dingen doen πŸ§‘πŸΌ‍🎨 Iedere eerste en derde vrijdagmiddag van de maand is er een crea-activiteit 🎨🧡πŸͺ‘πŸ–ΌοΈ. Heel leuk!
19 april 2026
Op witte donderdag 2 april jl. mochten we een Paas Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg organiseren. Veel mensen (bijna 50) uit de buurt namen deel aan deze feestelijke lunch in ons inloophuis. Onze diaconie had ons een financiële bijdrage gegeven om deze lunch extra feestelijk πŸ˜‹πŸŽ‰ te maken. Na de lunch mocht Peter het verhaal van Pasen over het lijden, de dood en de opstanding van Jezus βœοΈπŸ™ŒπŸ» met de gasten delen. Dank weer aan de vrijwilligers voor hun grote inzet πŸ‘πŸ»πŸ™πŸ»
19 april 2026
Er is weer van alles te doen! Van hartelijk welkom πŸ€—
19 maart 2026
Iedere eerste en derde vrijdagmiddag, tijdens de koffie-inloop β˜•οΈ, zijn er creatieve activiteiten 😊 in De Andere Boeg. Zo waren er activiteiten als kaarten maken onder leiding van Annemariek, het naaicafé πŸͺ‘🧡onder leiding van Regina en schilderen πŸ‘©‍🎨 o.l.v. Corrie. Dank aan Annemariek, Regina en Corrie! πŸ€— De volgende crea-activiteit is op de vrijdagmiddag 19 maart (kaarten maken). Van harte welkom πŸ€—! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! En voor de niet creatief geïnteresseerden is er altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ±
19 maart 2026
Alweer een tijdje geleden hebben we mogen genieten van vers gemaakte kippensoep πŸ—πŸ“πŸ˜‹πŸ₯£. Hartelijk dank dit keer aan Harry die de kokπŸ‘¨‍🍳 was! We hebben er van gesmuldπŸ˜‹ We zien uit naar de volgende Week Buurtlunch op donderdag 12 maart a.s. Deze Buurtlunch is van 12:00-13:00 uur.
19 maart 2026
Toon meer