Buurtlunch 27 oktober

Zondag β˜€οΈ 27 oktober jl., hadden we weer een gezellige maandelijkse Buurtlunch πŸ₯ͺ in De Andere Boeg, in onze ruimte in de SSF.


Het ging bij de Buurtlunch over het verhaal van een vrouw 🀦‍♀️. Het is waargebeurd. Zij had veel problemen en bezocht daarom een therapeut. De problemen gingen terug tot haar jeugd, toen ze nog op school πŸ“š zat. Een leraar πŸ‘¨‍🏫 had haar een keer naar voren in de klas geroepen en zei tegen haar: “Schrijf met dit krijtje op het bord: ‘Ik ben een mislukking’. 😰 Toen ze dat gedaan had zei hij tegen de rest van de klas: “Ik wil dat jullie allemaal één voor één naar voren komen en op het bord schrijven wat jullie van haar denken.” 😠 De therapeut vroeg de vrouw wat ze ervan vond toen dat gebeurde. De vrouw zei dat ze niemand durfde aan te kijken toen dat gebeurde en dat ze begon te huilen😒. “Het enige dat ik wilde was doodgaan”, 😫zei ze. De therapeut zei:”Als christen weet ik dat er nog iets anders op die dag gebeurde. Je hebt het misschien niet gemerkt, maar toen iedereen klaar was met schrijven op dat bord, kwam er een man naar voren die achter in de klas zat. Het was Jezus ✝️. Hij pakte de schoolbordwisser en hij veegde allles uit 🧽 dat op dat schoolbord stond geschreven. En hij schreef op dat bord: ‘Ik houd van je ❀️ en ik vergeef je.’”


Misschien waren er dingen op dat bord geschreven die waar waren. Maar of het nu waar was of niet waar, Jezus wil het schoonvegen, schoonwissen. 🧽 Jezus kwam niet naar deze wereld om al onze lelijke dingen er bij ons in te wrijven. Nee, hij kwam om het uit te wissen. Om ons schoolbord schoon te vegen! Zijn Liefde ❀️✝️ is groter dan onze mislukkingen!


ο»ΏDank weer aan de vrijwilligers uit buurt en kerk πŸ‘πŸ»! De volgende maandelijkse Buurtlunch is op zondag 24 november a.s. van 13:00-15:00 uur. Van harte welkom! πŸ€— De wekelijkse Buurtlunch is iedere donderdag van 12:00-13:00 uur.

27 mei 2026
We zijn dankbaar voor de Buurtviering van Pinksterzondag 24 mei, waar Eddy en Jaydey belijdenis mochten doen van hun geloof en het Sacrament van de Heilige Doop mochten ontvangen πŸ™πŸ». De mooie foto’s zijn gemaakt door MellanieπŸ“Έ
27 mei 2026
Vorige week donderdag was er een speciale week Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg. Dit keer was er een Colombiaanse warme lunch gemaakt door Alejandro en Xiomara. We aten heerlijke arepa’s πŸ˜‹. Voor herhaling vatbaar 😊! De wekelijkse Buurtlunch is iedere donderdag van 12:00-13:00 uur. Van harte welkom πŸ€—!
27 mei 2026
Zondag 10 mei jl. was er een maandelijkse Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg. Dit keer was deze Buurtlunch verplaatst naar de tweede zondag van de maand. Mede daarom en vanwege Moederdag was het wat rustiger dan normaal. Maar dat maakte het er niet minder gezellig op😍! Na de lunch las Peter uit het Bijbelboek πŸ“– Spreuken (25:21) o.a. de tekst: “Als je vijand honger heeft, geef hem dan te eten, 🍞 en als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken.” πŸ₯› Dat je juist door goed te doen aan iemand die je niet mag, je vijand, je dan de liefde ❀️ laat overwinnen en niet de haat😠. Dank weer aan de vrijwilligers voor hun grote inzet πŸ‘πŸ»πŸ™πŸ» De volgende maand Buurtlunch is zondag 28 juni a.s. Van harte welkom πŸ€—!
19 april 2026
Op vrijdagmiddag, tijdens de koffie-inloop β˜•οΈ, was er weer een creatieve activiteit 😊 in De Andere Boeg. Dit keer was het kaarten maken βœ‚οΈπŸ˜Š onder leiding van Annemariek. Dank aan Annemariek!πŸ€— De volgende crea-activiteit is op de vrijdagmiddag 8 mei (naaicafé). Van harte welkom πŸ€—! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! En voor de niet creatief geïnteresseerden is er altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ±
19 april 2026
Iedere vrijdagmiddag, van 15:00-17:00 is er koffie-inloop β˜•οΈ in ons inloophuis. Altijd gezellig 😊! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! Van harte welkom πŸ€—! Er is altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ± of kun je gezellig je eigen creatieve dingen doen πŸ§‘πŸΌ‍🎨 Iedere eerste en derde vrijdagmiddag van de maand is er een crea-activiteit 🎨🧡πŸͺ‘πŸ–ΌοΈ. Heel leuk!
19 april 2026
Op witte donderdag 2 april jl. mochten we een Paas Buurtlunch πŸ½οΈπŸ˜‹ in De Andere Boeg organiseren. Veel mensen (bijna 50) uit de buurt namen deel aan deze feestelijke lunch in ons inloophuis. Onze diaconie had ons een financiële bijdrage gegeven om deze lunch extra feestelijk πŸ˜‹πŸŽ‰ te maken. Na de lunch mocht Peter het verhaal van Pasen over het lijden, de dood en de opstanding van Jezus βœοΈπŸ™ŒπŸ» met de gasten delen. Dank weer aan de vrijwilligers voor hun grote inzet πŸ‘πŸ»πŸ™πŸ»
19 april 2026
Er is weer van alles te doen! Van hartelijk welkom πŸ€—
19 maart 2026
Iedere eerste en derde vrijdagmiddag, tijdens de koffie-inloop β˜•οΈ, zijn er creatieve activiteiten 😊 in De Andere Boeg. Zo waren er activiteiten als kaarten maken onder leiding van Annemariek, het naaicafé πŸͺ‘🧡onder leiding van Regina en schilderen πŸ‘©‍🎨 o.l.v. Corrie. Dank aan Annemariek, Regina en Corrie! πŸ€— De volgende crea-activiteit is op de vrijdagmiddag 19 maart (kaarten maken). Van harte welkom πŸ€—! En neem gerust vrienden/vriendinnen mee! En voor de niet creatief geïnteresseerden is er altijd koffie/thee β˜•οΈ met wat lekkers en een luisterend oorπŸ‘‚En natuurlijk kunnen er spelletjes worden gespeeld πŸŽ²πŸ“πŸŽ±
19 maart 2026
Alweer een tijdje geleden hebben we mogen genieten van vers gemaakte kippensoep πŸ—πŸ“πŸ˜‹πŸ₯£. Hartelijk dank dit keer aan Harry die de kokπŸ‘¨‍🍳 was! We hebben er van gesmuldπŸ˜‹ We zien uit naar de volgende Week Buurtlunch op donderdag 12 maart a.s. Deze Buurtlunch is van 12:00-13:00 uur.
19 maart 2026
Toon meer